kamus

>> Saturday, February 16, 2008

hihihih...double post erk ri ni???hahahaha..oleh kerana pagi td aku cam sivik2 wat kije sampe siap...so, sikalang time aku membace blog orang & mengapdet blog sendiri berkali2..hehehehee

haaaa...ishk, bos lalu lalang buat aku lupe ape aku nak tulis td....(tu yang ade perenggan baru tuh)

td dok sembang2 pasal masa study dulu2...member aku ni sumer senget2...xkire laki ker perempuan time tuh...daripada kes curik tuala orang kat toilet (kawan ai-lelaki) sampai la cerita pasal keputusan muet depa...aku xamik lg muet....

member aku citer la yang dia masa sekolah, BI sllu cukup2 makan jerk, masuk kolej leh siap dapat A lagi time oral-reading....huuhu..bagus2-kataku...

die citer la, time tuh...dia kene bace berita, sumer org nak teks die....sbb dapat A la kan...

pastu aku terus tersenyum...teringat masa aku kat kolej & the story begin....

masa aku dulu2, semester yang terakhir tuh, aku kawan ngan member2 aku yang lawak2, cute2 & pandai2 kecuali aku la...selain pegi kelas,ponteng kelas kasi cukup 3kali 1 sem setiap subjek (ni kije aku ngan rumet aku neh), main bola tampo, berebut basket ball nyer padang ngan dak lekaki, kait buah mempelam, makan jajan, celuk roti kering ngan nescafe paket, sukan kolej, tgk cd reramai, ajak adik2 kolej join tgk citer infiniti, study group (aku ngan 2orang kawan aku),main tiup2 buih sambil amik gambo.... kantoi main lukis2 gambo ulat ngan lec, jual jajan,jual tiket wayang,jual megi (ni nak wat tampung perbelanjaan event kami..kene organise baske ball nyer event)kebetulan modal kene byk plaks...mmg byk xtvt lain drpd study....

main tuh mmg la complete, even study week yg xabis2 aku nak kene cover sbb byk main, boleh plaks, bawak note law...sambil tampar bola..sambil sebut mende2 yang aku hapal atau men teka teki -subjek law sambil men bola tampor...(kalu main lain, xde nyer)...

mmg byk betul kenangan yg sungguh indah utk dikenang, xtercerita oleh kami....

yang paling bestnyer,
group kami ni 8 orang dan tergolong dr pelbagai negeri....meh ai kire yer:

pahang: 1
perak: 2
penang: 1
kedah: 2
johor: 2

aik...xperbagai pon plaks...mmm...xkesah la..yg penting, aku sorang jerk dr pantai timur....
semua nya ade dialect tersendiri la...nak nak plaks, masing2 suker bercakap...berebut2....dan tidak luper jugak, da la malas study....gelak xhengat...

adeh...xsampai lg ke isi penting neh...byk sunggup spam yang nak dikongsi...huhuhuh

kami mempunyai kamus...ishk ishk, ni idea diana & ina la, xde kije...buat kamus...kamus nyer pasal 'kalu salah cakap, kene catit untuk di gelakkan pada study week yg amat tensen & tegang itu nnt'...ade 2 kategeri, pronounce & susunan ayat..huuhhuhu

contohnya:

nak kate 'tersasul'
kami ter kate 'tersasu'

cam tuh la...(pasti nyer yg kami cakap tuh lg la ntah aper2...sampai lec salah cakap pon, kami tahan gelak, balik kolej gelak ramai2....catit plaks) ade 3 columns...

1.sape yang sebut
2.perkataan salah sebut
3.perkataan sebenar

giler kan??huhhuhuh...mmg gile la...ketawa pon sampai merah muke & telinge memasing....

kalu ayat pulak, camne eh...aku da luper neh...
contohnya:

1.nak pegi mane??
2.mane nak pegi?? (ni yang salah)

cam terbalik2...aku jarang silap..so, x baper ingat sgt la...

hihihihi

bestnye...rindu nak study balik & ade group cam tuh...tp da xleh da...mmber pon ade yg da kawen, ade bf xnak study lg, ade yg jd senget xnak lepas..huhuhuuhuhehe....

lalalallalaaaa...

best kan...

xde 1 pon dlm kenangan ngan dorg tuh perit, sumer syiok2 belaka...terkasar bahase tuh ade la...ade yg majuk, aku nak wat camne...sowi la, da mintak maap pon...

lagi 1, time tuh, best giler ngan kawan2 sampe aku berjaya abaikan bf aku..wahahahaha...ku bahagia...akhirnya..aku berjaya keluar dr dunia yg menyakitkan aku tuh, buang duit, tenaga nak bertekak & buang masa bergayut...syabas to all ma fren....thanks coz u ol buat i epi sgt time tuh....

sweetest memories in ma life.....and i believe, same to u...rite!!!huahahha

penat d taip...nak berangan lakss...sambil2 senyum sensorang neh....

0 KoMeNs...:

Seguidores

    © .:cintaitukamu:.. Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP