undi time, kampung juga balik

>> Tuesday, March 11, 2008

Sambil² dok tgu printer ni abis memuntah kan kertasnya…aku di sini ingin membebel la sket pasal diri ku sejak akhir² ini…

Pasal balik kampong ari tuh….

Kul 5pm…lepas aku balik kije…aku pigi interview kat 1 tempat yg bakal aku bekerja nnt…dan setelah sejam lebeh dok dlm bilik interview sampai kering tekak + xde mood dah nak bercakap+ngantuk….dekat kul 7 lebeh gak aku sampai umah…

Best gak interview…ngan revenue manager dorg…siap main coling² lagi tuh….dia berlakon, aku pon berlakon…wat la suare ayu kan…wat nyer aku wat sore ganaih aku…awal² da kene rejek kot..huhuhuh

Yg si hr die tuh bercakap sampai aku naik mual + busan…

Dari segi benefit…ok la berbanding kat sini…dr segi kije…ai have to challenge maself….sumer kije kat otel susah, nak jaga ati org…kalu salah choice of words kang, kecik ati plaks..huhhuh, salah amik info…kene komplen, haih..tp itu adalah bidang aku, kalu xnak org bising, kene la careful, cume sedehnye, aku dah xleh berlegar2 di seluruh kawasan hotel, kat restoren, kat reception, berpoye2 sebelum naik tempat aku, atau sembang2 + gossip ngan dak tj tuh..hihihih, ai like that story,hahaha…kalu kite nak senang, kene la rajin belajar & bile da competent…baru la kije jd ok…awal² kije…aku nak ingat kan diri aku bahwe…mungkin akan byk sangat cabaran…tp, I want to learn…correct me if I’m wrong k…

Balik umah malam tuh jugak, kul 8.30pm…jem+salah jalan…sampai umah kat kampong kul 2am…aku p kejut sumer org ajak bersembang…mmg da jd tradisi…kalu balik, org yg dah tido pon leh bgn bertepok tampor lagi…huhuhuhuhuh

Kami sembang pasal politik, pasal sekolah, pasal novel…kul 5am baru tido…pingsan…tp, kul 8am aku dah bgn..tercabar dek haapening nye mak aku nak p ngundi…nak pangkah sape la tuh agak nye kan…hahaha..akak aku kate, ade org kampong cakap, nama ai ade ngundi…tp, ai xpercaye sbb bile mase plaks ai daftar nye…ishkkk

Main badminton ngan anak sedare sebelum masak nasi goring….
Baru nak semes…abg aku patah balik naik moto akak, mmm…aku kene ngundi..unbelievable…hehehe, ai dapat ngundi u…awww!!!!

Abg aku suruh p ngundi ngan x mandi…ishk…xkoser…bising la die nak suruh aku cepat2….bile time nak pakai tudung (mak ai suruh tau…xkan nak lawan..kang jd hokum lain plaks)…xjuper keronsang, mak letak mane dah koleksi die…adehhh…

Abg jerit kate, xyah pakai tudung, sumer org xpakai kate nyer…huhuhu…aku pon belasah la,,sampai tempat ngundi, macam depa nak p kenduri la plaks, ade yg tegur aku, ade yg wat xnampak+akak yg check nama tuh kerek semacam, geram nak sepak…haihhh…budusssss…kang aku pangkah dia ngan ppbtg kayu kang…ai ni da la 1st time ngundi…blur2 sket…beratur la dgn penuh kesabaran sampai la turn ai, pak cik tuh nak pintas2 aku, akak belakang yg 1 line ngan aku tuh, tolak,, ceitt…seb bek x tersungkur…mebi aku ni nak wat2 baik kot…huhuhhuh

Abis ngundi, p Bandar sat, beli barang dapur kat mak, semeriah nye aku beli…haaa…suker plaks sbb xpenah beli byk2 gitu…biase nye kasi duit jerk…beli reket utk anak sedare…amboih mukan main lg, nak yg tempah2…xper…kasi rajin belajar sket eh….

Kul 4.30pm smpai umah, aku pon rehat2 sekejap sebelum temankan abg aku p cari siput sedut (ai org kampong makan tau!!!)..siap jatuh bergulek2 lg sbb licin, ujan..huhuhuh, awek abg aku tuh lg la…3kali jatuh..seb baik aku skali jerk…t upon dah senak..wakakakaa…aku kesian gak tgk die, tp aku nak gelak gak…cesss…padahal die tolong angkat aku mase aku jatuh, time die jatuh, aku wat taktau..kasi peluang sama abg aku tunjuk hero..hahaha….balik umah kat kul 7pm….semua org nak mandi plaks, aku tolong tgk akak aku kat dapor…sian die, blk kali ni, die jerk yg kene, aku mmg malas sgt…tatau la angin malas tuh membuak2…lalalalala

Gegeh aku ketuk2 siput, nak makan gak…suruh akak wat gulai rong..best2
Tgk keputusan pilihanraya ngan abg lg 1, fanatic die tgk…aku pon jd teruje dok depan tv..hehhehehe…tido

Pagi2 bgn lg, tgk akak aku dok nak masak mee goring, cam sedap jerk..hehehe

Sarap2…then bersiap nak blk kl plaks….

Sampai umah kul 1.30pm

5pm – 10pm = tido

Tgk tv

12mn=haza balik….mkan mekdi..hehhe…sukerrrr…

Tido kul 2…abis la kisah pasal ngundi ri tuh..lalalalalala

(terlambat sket eh)

2 KoMeNs...:

mado_ct March 12, 2008 at 6:45 AM  

amboi..meriahnye die blk ngundi

-ct-

.....picky..... March 13, 2008 at 9:50 AM  

hihihih.....sonot balik kampung...

Seguidores

    © .:cintaitukamu:.. Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP