>> Friday, November 23, 2007

peranan kiter yg buleh dapat effect kat org lain dalam sedar atau tidak...mari bincangkan

Tunjuk
aihh...semua yg aku perkatakan ni adalah berkaitan gak ngan diri aku sendiri, tapi utk mengingat diri aku neh, aku suker nak tulis kat sini sambil tuh leh gak direnung2kan....pernah x dengar orang2 kampung cakap...
'ishkk...da tua gayut, tp ade hati nak kawen ppuan muda & cantek'..waktu ni pak gayut tengah bersanding dengan si cumel..
orang yang ngumpat dapat dosa, yg mendengar dapat dosa, yang di umpat pon dapat dosa...huhu...xpasal2 masing2 dapat dose...huksss...

moral...xyah la bersanding, kang kene umpat atau fitnah, kita pon berdosa sebab macam allowed orang mengata.

Niat
Niat sering mempengaruhi hidop aku, kalu aku berniat baik...belum tentu aku buat pon...niat buat jahat pon camtu la....belum tentu la buat (selalunya aku buat)...huhuh, tapi beza buat atau x...kalu niat baik dapat gak la pahala dari xdapat...(ellleeeh,,dak darjah 1 pon tahu...huk aloh)

Ucapan
kalu suami cakap kat isteri, ishkkk...awak neh, tgk dari belakang...da macam mak saya laks....da gemuk kot....haaa....kalu macam neh, walaupon dengan niat nak bergurau, sila la rujuk mahkamah syariah yer...rasernye da jatuh talak neh....sile2 berunding..(orang da kawen mmg da tau kot)

Marah2 (haaa...ni la sikap aku yg xleh nak dibendung neh)
semenjak menjak neh, aku raser cam da banyak sgt salah aku kat orang sekeliling...yer la, ade jerk yg xkene...aku jerit la...sape suruh sentuh barang2 aku...walau pon lepas marah,aku lega...tp da beri kesan yg sgt dalam kat orang yg dengar...mungkin dorang sakit ati ke ape ker ... walaupon bukan niat aku nak marah org tuh...cumer nak lepas geram jerk...pastu org tuh cakap kat kawan dia, org tuh plaks yg berdosa....berangkai la plakss kan...ishkkk...no gud

nak balik da la....da lambat da neh...
nak merungut sket...ape da guest neh, suruh aku tgu...last2 xjd plaks...da buang masa aku...ceittttt!!!!!balik la woittt...

0 KoMeNs...:

Seguidores

    © .:cintaitukamu:.. Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP