>> Monday, November 5, 2007


aku rase cam nak jadi dokter cinta la plakss....sementara UMNO season neh...xde kijer...so, bercakap pasal chenta.....

ceng gane kalu org yg kita cintai ade komitmen chenta dengan org lain...ade setengah org, sedar bahawa diri nya di perduakan dan sanggup menerimanya...then, ade yg xtau dia ni di 2 kan...suddenly...adehh, dia da berpunya.....nak di biarkan terasa sayang.....

apapon, sebagai manusia biasa...kita mempunyai pendirian kita sendiri yg perlu di patuhi...atau pon kita sudah bersedia merempuh sahaja pendirian itu dek kerana hati kata 'aku rela....' ntah la...bagi aku yang masih waras ni...aku xrela di madukan...dan aku penah buktikan pada diri aku....cinta pada org yang kita sayang bukan la segala2nya...bahkan kita ade possibility untuk mendapatkan yang lebeh baik...penting jugak untuk kita menjadi yang terbaik dan terpilih...yang penting, kalu pasangan leh tamak nak banyak bini...kita jugak berhak cakap saya tamakkan awak sorang jerk....

kita berhak cakap ape sahaja, tapi kita xkan mampu paksa org utk hanya memilih kita...masing2 ade pendapat yg berbeza, kalu sama...untung badan la kan...yang penting, jangan terlalu pikirkan pasal orang lain... kalu kita asyik pk n ingat dia jerk...pasti la gila jd nye...kadang2 dalam kesedehan, kita xsedar...kita xjaga pon diri kita...dok kesah kan orang lain...ape dia buat, ape keputusan dia...

aku penah rasa down gegiler, tp nasib la ade kekawan disekeliling...walau aku cuba bawak hati...jauh dr kawan2...tp dorg kejar aku..supaya aku x lari jauh & stay close to them, so that...they can guide me...macam2 aku buat, utk hiburkan hati aku...sampai la 1 hari...aku rase cam aku neh org gile ker...napa jd cam ni....aku pasti, sakit dalam ati aku neh...Allah tahu, aku amek kata2 member aku...Allah hanya akan bagi dugaan Nya pada org2 yg mampu menghadapi dugaan tu...aku bangkit, lupakan perasaan sakit tuh walaupon masih berdarah lagi....aku gunakan perkataan LUPAKAN, sebab i have no choice, for ma self... so menyinggel la aku pastu...epi gak....

rupa2nya, banyak gak kelebihan yg aku dapat

antaranya:
1. masa (time is luck) >> byk mende best ngan kengkawan yg aku leh buat..then, perasaan cinta aku pada family xkan berbelah bahagi...cuti jerk, balik kampung...horray!!boleh buat kije kat opis sampe abeh...xyah susah2 tipu kata kat umah, padahal dok melangot lg kat opis..
2. kawan2 (aku lebeh menghargai dendorang)...baru perasan ade org kat sekeliling aku rupernya...hang out, da xde org col suruh balik awal...
3. duit.....wahaha...aku xyah nak spend byk kredit pon...xyah lg nak ulang alik balik kontan
4. hati...aku dapat hati aku balik sepenuhnya...tiada lg duka lara...melainkan kalu aku teringatkan dia smuler...so, kalu aku xmo sedeh...aku buat2 la luper...
5. keyakinan diri; rupanya aku boleh hidup sendiri berdikari...
6. Aku xperlu berkongsi org yg aku sayang dengan org lain (till now, xtau la akan datang, kita merancang, Allah tentukan..


yang lain2 tuh malas lak nak di sebutkan....

so, kene la yakin pada diri sendiri...bijak la menilai dan memilih, buat la senarai baik atau buruk nya (aku penah buat weyihhhh)...

pada kawan2, sue sayam u ol...so, jgn ingat dalam dunia neh xde org sayang u ol... mungkin u ol jerk xsedar di sayangi...cinta akan datang dan jugak pergi...sebab tu la, makin kita harungi, makin sukar..un less kalu kita ade pilihan nak patah balik...tp percaya la, bile da sampai penghujung nya, sesekali toleh la belakang dan senyum la sendiri...kecapi kejayaan anda coz berjaya harungi semua kepahitan tuhhhh...

0 KoMeNs...:

Seguidores

    © .:cintaitukamu:.. Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP