berkira2

>> Friday, November 2, 2007

beberapa hari lepas aku tgk channel aper ntah...pasal kesihatan la.....
mmmm...haaa....downsize me........tajuk dia....pastu consultant dia kata la...kalu makan cheese suku dari seketul tuh, kalu nak bakar kalori kene amek masa 1/2 jam excercise baru buleh burn kan ia....so, aku pon berkira2 la...kat dalam peti rumah aku neh, kalu xde coklet, buah n snacks mmg xsah, xtenang jiwa... sebab mulut aku mmg suker mengunyah....nak2 plaks time nak pe'od...adehh....lebeh dr org pregnant...

then, mula la macam berazam mau tglkan sumer pastries & cakes, cokolet, cheese n seangkatan dengan nya la....nama nya byk lomak...huhuh...aku mau kurussss....itu la hakikatnya...kalu dulu, aku gigih bersenam, dalam bilik la...g jogging kat tasik titiwangsa sambil melihat eye on mesia la...siap beli belt sauna n omei lagik...betapa la gigih nya aku sebab...aku nak kurus, di samping tuh jugak mau makan mkanan kegemaran aku seperti senarai di atas....

tapi sekarang, aku macam da penat mau berdiet...pg2 datang opis...berkira2 la, berapa kalori yang aku selalu amek...kebanyakan nya karbohidrat & protein...fat pong xkurang juga hebat nya sebab semalam aku da termakan banyak...huhuhu, makan nasi n mcd nya burger....so, aku ttp menyalahkan partner la...(apehal marah org lain, padahal mulut aku yg makan)....sedeh gak....aku pon di beri tekanan oleh rakan sekerja supaya jgn makan nasi...mmmm, aku ni xkesah sgt kalu bab nasi, tp aku sukerrrrr sgt makan sesambal atau pon lauk pauk...hahahaha, then....last few month, aku tglkan nasi...tp aku makan byk roti n pastries...pon xmenjadi...(siap ade penimbang berat lg kat umah...huhuhu)

so, sebelum puasa, aku beli la penimbang berat tuh...sajerk mau tgk...biler di ingat kembali...sepanjang ramadhan tuh....paling byk makan fastfood...selang 2 atau 3 hari...ade la, aku makan fastfood dalam kul 11pm lebeh pon sllu gak...paling manyak ai makan, burger king n mcD...yg pelik n jelik nya, berat badan ku....menurun dari 72kg ker 65kg...huhhhhh?? (tp ni termasuk seminggu puasa ganti sebelom ramadhan)

then sekarang da naik jd 68kg...musti penangan rendang daging n lomang time rayer neh...huhuhu, tp xper....sebab raye tahun ni aku dapat raser nikmat makan, mmg sodap...mmm, nasib badan la....

itu la pasal aku berkira2 mau turun kan smuler start next week....sbb nk puasa ganti skali...so, conclusion...jgn makan pagi & tengahari (tp aku xtahan lapa, aku akan cube), jgn makan nasi (5 suap sehari buleh x??), apple kegemaran ku di makan waktu malam....huhu,, mampu kah aku...aku mau badan masa kat kolej...54-56kg leh???obses nye...tp x berjaya gak...hukhukssss (ni sebab mak da complain badan udah naik...)

camner mau makan sambal bilis tempoyak neh kalu xleh makan nasi...perlukah aku makan dengan roti...huhu

2 KoMeNs...:

Anonymous November 2, 2007 at 2:59 PM  

jalan kaki gi opis, mesti kurussss...

.....picky..... November 2, 2007 at 3:40 PM  

huerhhgghhhh....

dari umah ker tempat kijer baru 2 minit....peluh segan mau keluar...huhu...sebab tu la badan ku makin di pam2

Seguidores

    © .:cintaitukamu:.. Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP