beremosi...

>> Thursday, November 29, 2007


haihh...dok lelepak kat opis td...
account col tanya pasal bill...adehh, kalu bab bill2 neh buat aku bengang jerkkk...aku raser cam down sgt...yer la...sebab aku xde kuasa nak tentu baper guest kene bayar...aku hanya mampu...buat bill, present & jelaskan...amek duit, chek,credit card... baper kene bayar...aku tau jumlah nyer ajer...bukan xmo amek tahu...tp, da itu la kijer sales g deal ngan guest...tatau dia cakap per...then, yg pelik nya...account nak gak cari aku...walhal sales depan mata..biler aku suruh tanya sales...dia suruh aku tanya...ape masalah sebenarnya neh??

susah sangat ker nak tanya sales, kalu setakat nak jaga perhubungan...baik jangan kijer skali...kalu leh g makan & ketawa skali...time kijer, jgn la segan2 nak tanya...suruhla dia belajar buat keje ngan teratur...huhuhu, ni kan...bile org tanya...marah, padahal xlengkap..musti la mau tanya...ai tamau bayar ehh...huhuhu..

td, boss pon tanya aku n buat aku xsedap ati...aku pon da tanya sales...kenapa aku kene jadi org tgh...mungkin la kijer aku...tp kene ingat gak...bukan aku yg deal...bukan aku yg promise, at the end guest tamau bayar...cenggane??

susah la nak cakap...xkan hari2 nak jerit...aku ni muda lagi...lagi pon akak tuh da tua...aku hanya mampu luahkan kat sini ker??sebenarnya...dorg pon da naik meluat tgk aku kot....tp, seb bek la...biler aku gtau boss, boss paham perasaan aku neh...sebab dia pon tahu dorg tuh camne...

cakap xmasuk...marah kata org benci plakss....nak nasihat...da puas da...tp xnak gak berubah...muker aku pon da jd tua, asyik bebel jerk...

kawan2 lama yg dtg sini pon da macam pelik tgk aku yang dulu ramah n ceria da jadi cam singa...but...better thing...aku da pandai da politik kat tempat kijer...tp politik aku bukan la kotor...ade pepehal jerk, aku kene gtau boss sblm boss dapat tahu dr org lain, kdg2 ade gak terlepas pandang, kene soal balik..."apsal x gtau saya??"...aku akan jawab..."a'a..sy x gtau, mmg salah saya, lain kali sy gtau la kalu camni, senang sket...i admit it"

dari dulu...aku mmg nak kijer ngan bende...bukan ngan manusia...tp, nak buat cenggane...aku ikut flow...then, sampai aku disini..kene hadapi...hidup musti diteruskan...must be wonderful to remember,one day... to step another day...mmg agak perit...tp, biler aku pandang belakang atau pandang hari smlm...aku pasti senyum...aku da melepasi hari2 yg getir begitu...alhamdulillah...

aihh...panjang gak luahan aku neh...esok...aku mau marah itu salesssss....aku kene taruk???u pon kene gak walau pon u xmau berubah...xkire...kene gak hadapi....hrmmmm hrmmm....

0 KoMeNs...:

Seguidores

    © .:cintaitukamu:.. Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP