kalau la....

>> Monday, April 6, 2009

bangun pagi2....aku rase idup aku cam kosong sgt...ntah la...

pastu aku pikir macam2.... aku pikir, kalu aku dah tua kerepot...sape nak jaga aku...(aza musti kate dia nak jaga)....
kalu aku pegi dulu..sape nak jaga haza, ade ke org nak kawen ngan dia kalu dah kerepot jua...(aza musti kata, sayang nak ikut ayg..)
aku cakap, mana boleh...selagi ajal belum tibe...kite xleh mengalah...hidup musti di teruskan...

terus aku teringat mak aku kat kampung..ape dia tengah buat, makan ape....sihat ke dia....hahhh..mcm2 kat pikiran ni

dulu aku pernah xbercakap 5tahun dgn bapak tiri aku...taktau ape masalah nya...biarlah ia nya menjadi rahsia keluarga kami...ewaahhh..

tp..lama kelamaan, aku akui...aku bersyukur sebab mempunyai bapak tiri yg betul2 sayang kat mak aku..dia jaga mak aku, makan minum di jaga..makan ubat pon, dia yg ingatkan mak....aku sedeh betul...bayangkan bapak tiri xde....aku musti bukan kat sini dgn aza sbb mak aku nak dok kampung, sayang benor nak tglkan rumah kat kampung....sayang kebun la...sayang rumah, sayang ternakan dan macam2 lagi....

aku bersyukur juga ade adik n abg sepupu aku yg tgl bersama mak, kalau basuh baju n pinggan mangkuk, adik aku buat...kalu p kedai, abg sepupu ade...

so, ape tugasan aku sebagai anak?? anta duit jerk ke? aku mmg nak jaga mak, tp aku xsuke ngan kat kampung..dan yg paling penting..aku xnak berpisah dgn si dia yg juga aku sayangi....

aku btau aza, kalu kite nak idup bersama...kite musti dapatkan rumah sendri (beli umah) and bukak perniagaan sendri...aku xnak kami di sisihkan masyarakat bile dah tua n comot..hukhukkss.....
aku tanya dia, xnak cari anak angkat yg boleh jaga kite masa tua nnt?
dia berkeras xnak, dia kata dia yg akan jaga kami berdua...
hrmmm...pemikirannya belum sampai ke alam tua lagi la tuh....

abg aku col, dia suruh kije kat kampung, berkecamuk betul pikiran ni...dorg mmg sllu usaha kan aku kije gomen kat kampung....begitu jugak ngan si dia..mak dia sllu suruh dia kije kat2 ngan kampung....

haih..abg2 n kakak2 kami yg sebok dok apply kije kat kami...tp, kami mahu bersama...adehhh..
camne ni...tolong laa....

2 KoMeNs...:

krenzza April 6, 2009 at 10:38 PM  

parents salu cmtuh..nk ank2 duk dekat n keje gomen. tp bg org2 cm kita mmg lah satu kesulitan. taper..dun worry. dr jauh pon masih buleh jd anak yg baik...gud luck

.....picky..... April 7, 2009 at 5:19 PM  

thanks krenzza....

i akan coba jd anak yang baek walau dari jauh....

Seguidores

    © .:cintaitukamu:.. Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP