>> Monday, October 29, 2007


Kawan2....

xtau la da citer ke belom pasal kekawan neh...

sekarang...biler da berjauhan ngan true frenz...baru la aku dapat menilai...
betapa penting nya kengkawan berbanding boy fren....
hahaha...
walau pon da bercinta hampir 4 tahun & tetibe putus,
xsama rasa nya dengan true fren yg baru rapat hampir 2tahun lebeh...
lepas 2 tahun lebeh...kami hidup berasingan...tapi dalam hati tetap la 'sahabat'

yer la...sebelum aku rapat ngan dorg...masa kat kolej...selama 5semester aku kawan ngan org lain..hidup aku macam bukan dalam diri aku...walaupon sllu ke negeri sebelah...abiskan duit ptptn...enjoy, overnite kat mana2 namun mungkin itu bukan life aku yg sebenar...i mean, aku buat sebab ikut memember....sampai 1 tahap aku da bosan...aku bukan menikmati tp aku hanya mengikuti....

betul...hidup dulu yg boleh di kenang, mmg dalam hati aku huru hara,....

1st sem, da la masuk kolej tuh lambat sebulan dari org lain....masuk2 da test....pekebende pon aku xtau...course yg aku amek tuh x sama ape yg aku belajar time kat sekolah....matie la.....
beberapa hari lepas tuh, aku dapat kawan...siang atau malam, melepak jerk x hengat...pantang xde kelas....kalu org mau cari aku selain npon...depa p la jenguk2 kat cafe...ade la muka kami kat sana....berlarutan sampai dekat nak exam...gap nyer 2 minggu...walau pon kami kaki lepak, seb bek aku ade mmbr yg study smart...aku pon ikut la cara dia....study n study...then bila exam, lulus semua tp result x gempak pon....cukup makan....adehh, termenung dapat result wehhh...

paling lucu, sem kedua, dak laki cakap awal2...xmo da lepak ngan kami sebab...result dorg mmg teruk...dorg cakap, da insaf...nak struggle....ewaaahhh...masing2 nak buktikan pandai...aku pon da kureng lepak ngan mmbr2 tuh....time tuh pasang bf sampai 3skali...so, byk masa & wang ringgit bertemakan 'nset'...wawawa....paling xleh lupe...ade satu malam tuh,, 3-3 tepon silih berganti....then aku rasa bodoh sgt aku lepas tuh....lepas tuh...aku amek keputusan, btau kat dorg sebab lg pon aku sllu kene sindir & bebel ngan kawan...asyik gayut...malas nak melepak da...kalu dorg nak kuar jerk...aku tarik toto...buat2 tdo....dorg kejut...buat2 mamai kata xmo ikut...biler dorg pegi jerk...aku rapat ngan rumet aku yg ala2 tomboi tuh....belajar account ngan dia..sonot belajar ngan dia...sambil2 tuh kaco dia....dia mmg boyisss....sbb tuh aku minat blajo ngan dia....at last aku dapat gak la A account...siap mintak restu dia lg....aku rindu ko fad....masa tuh...aku pong menjadi rebutan oleh kengkawan, nak blajo sesama sebab ade guru yg pro nak ajo....then, bebaik sikit ngan si D & J...ma best fren dulu nehhh... (aku rasa sampai sekarang pon still ma fren)...

Aku lalui idup aku macam tu la....g kelas, makan, study, tdo & mengigau...malam2 leh ngigau mandarin & marketing...hahaha, bersoal jawab lg ngan mmber tgh study...biler aku bgn pg...dorg gtau balik ape yg kami cakap malam tuh....aku blurr n xtau ape2 pong...hahaha...mmg kaki ngigau...(masa sekolah pon siap cerita pasal salman khan lg,pelik nya,,,dorg xtau ker aku ngigau....)main layan jerk....dorg cakap...mmg aku tutup mata...tp ape yg aku cakap mmg logik...

so, subjek yg paling aku suker....account, marketing & mandarin.....aku pon ade gak ajar memember...kongsi ilmu gtu....hikhiksss, rindu nya nak study lg....

masuk semester untuk g praktikal....skali lg idup aku haru biru....g ngan mmbr yg mmg da geng (nama jerk geng....haku xminat)...ku turutkan mereka...sebab dorg bersungguh2 ajak pegi...aku pong pegi la praktikal kat sheraton subang...sedeh sgt time ni...yer la...aku bukan dak KL...masa tuh dok kat desa aman berulang alik ke subang....sllu la sampai 10minit selepas kul 7am...kene praktikal ikut shift....aku buat muke dono jerk.....da mmg nye jauh...naik teksi-tren-teksi.....da la dok tumpang kat umah sedara mmbr, mmg xbest....aku sllu xmo balik....balik tuk tdo jerk...xbercakap ngan kekawan pon...sedeh sebab tumpang rumah org...tp org yg kita tumpang tuh xtgur kita pong....mmmm...seb bek 2mgu jerk...pastu dapat umah kat area subang....sukerrr....pagi praktikal, malam kuar g sunway, g party dorg...aku join pekerja kat sana jerk...xsabar nak balik kampus....aduhh, aku da xmo idup gtu....aku kuar pon sebab, jiwa xtenang dok serumah ngan member bukan sahabat kot.

abis practikal...aku abiskan masa kat kampus, buat report yg setebal 208 m/s...hahahah, tekun....yg best nya, xde mmber2 tuh kaco idup aku....sebok urusan keduniaan aku....kijer aku, buat report n dengar lagu kuat2....edit gambo & bergambo....hikkkssss...

kebetulan itu la...aku sllu lepak bilik J kalu ade masa...petang2 ikut dorg main basket ball...wahhhh....idup ku bahagia...ilang segala sengsara di minda...bertukar2 game...lagu...posing x hengat.....aku dapat rasa kan aku da juper true fren....bekelah kat belakang kolej....lepas main basket ball atau bola tampar....berkelah, makan buah mangga cicah kicap....heheh, mmg sonot..malam, main game...bercerita.....suker suker......

kadang2 xpuas hati...kenapa aku dapat kawan2 yg aku syang masa part 6...tgl lg 6 bulan utk bersama....tp walau pon 6 bulan...tp terlalu byk kenangan manis bersama....kekadang yg pahit pon jd manis....nak bandingkan 5 semester yg lalu...jauh beza...then, pelajaran aku pon smkn meningkat...terima kasih kawan2....xkan lupe saat ngan korang.... lepas exam, terus jerk g KL...cari kijer....tgl jerk bf kat kontan...aku da lebeh pentingkan kawan2 n keja....babai bf yg suker mngongkong...hahaha,

then, lepas 2tahun, masing2 macam bawa haluan sendiri...yer la...bile bercenta.....sumer cam xsama rasa....aku, epi sesangat dengan idup ku kini....cumer kekadang aku rindu sangat kekawan dulu....aku rindu kamus kita...aku rindu cara kita time buat presentation, rindu kaco lecturer bersama...macam2 lagi la....

yer la...biler da lama musti la rindu kan....so, kalu rindu....aku tgk la gambo korang kat fs....

0 KoMeNs...:

Seguidores

    © .:cintaitukamu:.. Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP