>> Tuesday, October 23, 2007


Hahahaha...pagi2 datang kijer....
walau pon lambat 5minit....aku nampak guest yg sllu guna business center....dia bawak sekumtum rose untuk aku....hiksss...sebagai tanda penghargaan kat aku sebab today is his last day stay here...makasih...appreciate it....so, start dengan pagi yg happy....aku mmg suker serve guest yg menghargai apa g aku buat...tp kalu guest tuh Malaysian susah la sikit nak hargai aku....

masa kat marriott pon ade la dapat appreciation letter dr guest yg aku sendiri pon x ingat time bila aku tolong dia...makasih....

nak citer experience masa kat marriott la...ade 1 guest neh, sangat la byk wang ringgit tetapi macam kotor sikit...xterurus....sllu suruh aku settle kan problem dia n scan sume document2...pasal cerita n document penting...dia seorang writer....mengikut document dia yg aku curi baca waktu menscan doc2 dia...dia ni anak doktor...dan mempunyai banyak penyakit....American....nama dia Richard (xleh gtau nama family...)long stay guest in the hotel...sllu mngamuk...then the person yg dia sllu nak jupe...front office manager & assistant, gm & ade la sorg tuh org paling besar kat hotel tuh(mr.K), IT person...then aku la...sllu nak tunjuk kan sumthing yg dia buat...walaupon aku xtahan dok sebelah dia...tp aku buat macam xde apa2 sebab xnak dia kecik hati....

masa tuh aku da nak benti kije...2nd time dia datang stay kat situ...walaupon aku da tukar tempat sebab nak ajar org lain...dia tetap jumping n nak jupe aku...buatkan kijer dia....pastu dia akan kasi tip kat aku...hehehe, masa dia kasi duit...best la...time kene buat...xikhlas pon ade...buat sebab dia harapkan aku n kesian...klu da macam x ikhlas tuh...sllu la aku buat silap...tp dia xmarah n still bayar ape yg aku buat.....sian laks dia...

last day, aku nak benti kijer.....aku btau dia...aku last day...dia sedeh...pastu main teka teki ngan aku...dia cakap...nak tgk ape kelebihan aku....aku pon layan...pastu dia cakap...jgn benti....kalu aku xsuke bos ke ape ker....jgn benti gak...sebab bukan bos yg bayar gaji aku....tp guest & owner....dia cakap nak kasi tau mr.K suruh aku keje bahagian opis...aku cakap...aku da xde hati nak keje kat situ..lagi pon ramai senior yg rapat ngan aku da benti...aku xleh keje ngan org lain yg suke 'makan' aku....walaupon pada hakikatnya aku xdibuli tp hati aku sapa tahu....

pastu...dia ucapkan aku gudluck dan kata2 yg membina...aku rasa terharu sgt...walaupon dia macam tuh,tp dia juga manusia....aku tglkan kan ma 1st job dengan kesedehan...aku sayangkan org2 n tempat tuh...tp aku mmg da xleh kijer kat situ....aku abaikan kata2 bos n HR...aku blah jerk...hati aku da keras macam batu...

0 KoMeNs...:

Seguidores

    © .:cintaitukamu:.. Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP