kembali seketika....

>> Tuesday, November 11, 2008



















allooo....

ai udah pulang dari ganu kite....

byk xtvt lasak telah berlaku....

cam biase..nak wat report kat sini duluan...supaya xlupe...senang nak refer....

aku bertolak ari khamis lepas kul 8am sharp....sampai resort kul 1230pm.....gong di ketuk sebagai tanda arrival, salam2 ngan staff2 kat sane...n ade air rozel sparkling sebagai welcome drink-so unik bekas minuman nye..lupe nak amik gambo....

kami di usher pegi ke bilik...alhamdulillahhh.....
kali ni...di upgrade lg ke serambi room...sama cam kat pangkor.....hehehe

pastu p lunch kat nelayan rest....best gak la....aku melepaskan kerinduan makan kopok lekor...best gak kopok dia....lembutttt....

pastuh p tgk2 bilik lain...tipikal malay la kat resort ni....sejuk mate memandang and hotel pon sunyi...

abis tuh, aku pegi cycling..siap pegi ngan selipar lawa...seb baik xputus...xsempat nak tukar dah....jalan2 sampai kat kuala dungun nye jambatan....

malam, kami dinner kat fine dining dorg ngan FOM kat sane....sape yg x kesah minum atau makan mende haram-alkohol-sumer di belanje...aku? xla...juz enjoy my beef n teriyaki sauce..best2....

malam, tido sambil berdengkur sbb penat p berbasikal
-tapi sebenar nya aku kerap terjaga -mmg dah jd kebiasaan aku tido tempat baru musti sllu terjaga2...tatut kot...hihihi

pagi2 aku dah mandi sbb xleh tido tuh...

bekfes yg ala2 lunch...huhuhhu....
p chemerong waterfall...syiokkk...

siap wat fish spa kat situ FOC....
hhehhee...geli siut ikan2 tuh gigit lembut kaki aku..hakhakksss...

lepas mandi n main2 ngan ikan jinak kat situ...ujan turun dgn lebatnyaaa....seb baik aku sempat bungkus camera aku ngan plastik bekal....tgu2 xbenti ujan n kami pon decide bergerak.....air naik....

bile dah naik, ujan pon benti..kasut ai tercabut tapak..hukhuksss..malu nyehhh...terpakse pinjam kasut org lain...kami skip lunch sbb kenyang ngan bekalan dr pihak resort..hukhuksss

lepas balik dr chemerong...kami semua p SPA...traditional malay massage...agak best tp adik manis tuh urut kuar sgt sampai kalu biasenye aku ber spa..aku musti berdengkur...kat resort ganu ni...aku xterpikir pon nak tido...tahan sakit setiap mase...huihhh

malam, kami makan makanan yg ala2 cam kat muara ari tu....tp plus la ngan dorg nyer food specialties cam butter prawn & chicken rozel...yummyyy...perfect dinner....

berdengkor lagiii....
next day....kami bekfes heavy lagik....cam nak pingsan....

kami pegi river cruise n melawat kampung org ganu kat marang...pemandangan yg cantekkk....dan membuat kan kami sumer itam legam time balik...hukhukksss...buah2an disedia...yaahuuuu....kami sempat singgah makan kopok lekor kat 008..besttttt...n beli jagung tepi jalan sambil tgk penyu dlm sangkar....

aku & itu budak cina sakan bergambo..hahhahaa
skip lg lunch..kami pegi jara hill walk....kejap jerk tp nyamuk yaaa ammpuunnnn....abis dorg2 ni kene gigit..mujur aku pegang serai wangi..hihih..nyamuk x attack sgt...

pastu...aku ngan casey p lagi kat kawasan pantai..bergambo n makan2 kat kampung life nye upacara setiap ari sabtu dorg buat.... tp, kejap jerk sbb ujan turun lg...huhuh...aku makan ngan byknya sbb lapor xmakan lunch...hehehehe..konon kebal tp xpon...
malam...kami makan steamboat...wahwahhh...mama casey lg yg hidangkan...u r so mummy la....best reging u..hahhakksss

tp...xde la aku makan sampai licin sbb aku dah makan byk kat kampung life ptg tuh..hahhaa....

malam sakit perut n xleh tido sbb makan bercampur2 kot....atau aku takut sbb ujan malam tuh...aku dgr sumthing hantam pintu...hhehee...

pagi...heavy bekfes cam biase...pulang kan kasut wayan....indera deria nye xtvt kami skip sbb ujan...horrreeeyyyy...

kami p morning market kat pasar dungun bersama chef anne (menu master kat otel tuh, sian dia...walaupon cuti ttp dtg)

then...kami pegi beli ole2 kat lobi and tgk org mencanting batik....syiokkkk....aku sempat la tunjuk bakat sikit...pastuh lunch, mandi, bergambo lg ngan staff n balik..huhuhuh
-end-

0 KoMeNs...:

Seguidores

    © .:cintaitukamu:.. Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP