ollaaa

>> Monday, December 22, 2008

alloooo....

hikhikksss...
aku kat rumah kat KL ni...seronot nye dpt balik rumah ku....

tgk tv sesukak ati, masak2, makan makanan yg aku sukak...sambal tempoyak the peberet....chating2 & macam2 lagik....

baru2 ni aku dapat detect la kan....beberapa perangai childist kawan2 di sekitar ku...

meh aku list kan....

1) keje
Bukan la nak memburuk2 kan sesape... tp, aku kesian tgk depa dok bermasam muka...kebanyakan org keja bawahan especially hotelier cam aku ni...mmg xsukak bos & high occupancy....biasa la..kalu dah high occ..susah nak apply cuti...bile bos marah..kok melawan bos depan kawan2 ko, sedangkan bos ko cakap bebaik...apada...sian bos tuh....at least pegi la berbincang kat dalam bilik bos ka...apa ka...last minute apply and high season plaks....not reasonable...sebelum wat ape2....think 1st n berbincanglah dulu.....kalu aku jd bos pon, aku xkan approve....

2)orang
hey, aku ni kan sengetians & suke sgt la mengambik gambo xkire la ngan sesape pon...tp, aku tahu la batas aku...aku leh tunjukkan gambo family aku kat org lain if i wish to....gambo kawan sekolah aku yg cantek..aku leh tunjuk kat sesape jak..tp, if gambo kawan sesenget....i dont think so...even..ko pon mengaku diri ko senget...aku xkan tunjuk....aku musti mintak permisi tuan empunya diri duluan....bagi org tgk gambo sama la cam bagi org no. tel org lain....x boleh xboleh...suketi aku la nak kasi ko tgk gambo cik eid ke x, aku amik gambo tuh ngan camera aku..bukan aku gune camera zaman dulu yg gune kodak yg konon nya kodak tuh ko sponsor ke ape ker....setiap org ade alasan masing2 untuk mengatakan TIDAK k...kite sebagai manusia biase kene la paham....

3) lagi 1 nak tanya ni...
kalu org dah belanja kite makan free, kata nya ikhlas nak belanja aku makan roti canai dia banjer kan....aku mmg suke sgt la kalu org nak banjer makan, yuhuuuu...nak2 plaks org tuh kate seikhlas hati & sanubari.....tup tup...die mintak no phone & gambo eid plaks lepas aku dah termakan dia banjer...aku kate xleh...pastu dia cite kat org yg dia dah banjer kite tp x dapat ape2 balasan pon...eh...td kata ikhlas....nak aku bayar balik ke harga roti canai td?? hey....bos ai tetiap bulan banjer kami 1 opis makan jCo & bubble tea tuh xpenah kesah..nape ko nak kesah sgt?? ko kan kata ko ikhlas...llalalalalaa....

4) aku ni bz skang
yer la....kije mmg susah nak on9....pastu kene p sane p sini.....travel pon penat gak wei kalu dah nama nya kije...dan macam2 lg la yg xperlu di nyatakan di sini.... kalau aku ade terlupa sesuatu...remind la aku...manusia skrg lepas dri ter'lupe....kite kene la ingat...kalu kite bersenang lenang kat muar, xsemestinya kawan kite kat kulai tuh pon bersenang lenang...mebi dorg bz n xnak cakap kat sumer org ker...kite kene la paham...kan memahami tuh amalan mulia....

penatkan....aku menulis ngan sesungguh ati ni....

pokok pangkal nya....
kite kene pk dulu sebelum membuat keputusan atau kata putus dr mulut kite...kene pahami situasi org jugak....mebi org lain xdapat perform as wat we expect....kene ingat....Allah jadi kan manusia berbeza2...xde yg duplicate pikiran kita....duplicate ape yg kite buat hari2...hidup ini indah....kene pk...manusia xsama.....masing2 ade alasan tersendiri kenapa yang ini boleh...yang itu tak boleh....kan kan? so.....jgn asik salahkan org lain dlm byk perkara..kalu xpuas hati sgt...jgn tido malam..try berbincang...xkire la atas katil ke, dlm phone ke....dlm ym ke..kalu org xnak layan gak....try email ke....

k la...aku tulis ni utk diri aku sendiri jugak....
xsemua nya indah bagai di harap....

pantun sikit la....

mak bedah pegi ke pasar
mak minah mengharap bakso
mase mak bedah jalan2, terjatuh tepi pagar (kire nya bakso tertumpah sebab x ikat kemas la ni)
kesian mak minah xmerase makan bakso (sebab kebetulan mase mak bedah patah balik nak beli semula bakso tuh...pasar malam dah tutup...

bye..nak benti ngarut....tata

cik eid: saje jerk gune nama cik eid nih....kasi glamor lagi diri u yang dah glamor tuh...
pssttt...bile kite nak p camping lagi ni??

2 KoMeNs...:

Anonymous December 22, 2008 at 3:46 PM  

wh gitu cikpiki. entri ditujukan kepada ai ke? OPS mateila filing. lalala

apakata, kita amalkan beramai ramai sebelum kutok orang cermin diri dulu NAK tak?

come join the mission with mrs D

.....picky..... January 2, 2009 at 7:38 PM  

hehehe...cermin diri sendrik duluan???

nanti teserlah jerawat besar...camno??

Seguidores

    © .:cintaitukamu:.. Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP