xde idea

>> Sunday, June 8, 2008

adoih..tandus tandus...

xde idea tp nak merepek sambil tgu kerepek mangun tinton...

dalam idup aku ni byk kata2 peransang(betul ke ejaan ni) ?? alaaa..istilah lain...kata2 semangat utk org yg sellu ngandu2 ngan aku...(jgn cepat salah paham yer yan & ann & anne senget)hikksss

smlm aku jupe member tempat kije...kami borak2..(ku terjemahkan dlm bahasa melayu la, yg kantoi plaks english aku porak porande kan)

aku: ii...lama eh awak kat sini. sejak saya kije sini lg awak dah ade...
die: ya la...saya nampak awak dulu, kat department lain kan?
aku: yap.
die: evrybody in & out but i'm still here.. susah nak jupe muka lama..
aku: mmg la kije hotel ni...kalu ade pon, yg dah jd manager2 tuh..most of them org lama..
die: a'ahh..perasan gak..
aku: c, cam u pon dah become sumone dah...
die: angguk..
aku: sebenarnya, when sumone resign..kat situ ade peluang awak nak naik...we kenot be a follower...cumer atas kite jerk, nak pikul ke x tanggungjawab tuh...
die: ya la,
aku dalam hati: bercakap melalui ape yg aku tgk dlm industry ni...yang xtahan pasti melepas, yang tahan pon, sampai mane die buleh tahan?? hidup bergelumang ngn masalah orang lain..

yer la, bile dorg approach musti dgn masalah, jarang sekali approach kasi munger..kalu kasi munger pon lepas kite selesai kan masalah die...tuh belum kire yang dok kat reception, selain sakit kaki berdiri 8 jam, kene tahu the whole hotel info, KL nyer info, Malaysia punya info...hotel2 lain kat mesia ni...kene marah ngan guest pasal silap orang lain. kalu silap sendrik..amik ko, kene marah ngan guest lagi, bos lagi, gm lagi...hr issue surat chenta lg...hahhaah

kalu bahagian masak memasak... hygiene kene jaga, panas kene tempuhi, kritikan dr guest, dr staf...apala masak xsedap...hahahhaa...aku pon sllu kutuk...kene wat deco cecantek...bekerja ngan cepat & masih berdiri slama mane pon slagi chef x kate balik...

kalu kat f&b plak, kalu x cukup equipment..nangis la ko kat balik tabir..kalu cam kat mariot ni xper la...kalu watnyer kat vistana..tuh belum lg guest suke masukkan dalam beg lg sudu cute kami tuh..kununnya nak wat kenangan...aiiyooo...kitchen slow, makanan lambat sampai, sales lupe nak update menu kat kitchen, salah buat..f&b kene komplain lg....makanan tawar...f&b la yang kene...macam2 la...sangkut paut dunia hotel ni...

ape boleh buat, kije kami mmg cenggitu...aku dah lalui la mase aku dok depan dulu2..macam2 guest ni...aku major kat business center jerk, reception tuh kijap jerk...masa kat bc ni lg la.. guest nak gune internet, kul 4.45pm la die nak gune...pastuh 2jam, terpakse tgu...nak bayar lepas gune..kalu tgl balik, bos marah..nak tutup 4.45pm kang mengamuk la gm aku sbb guest komplain kul 4.45pm dah tutup bc..bill, guest xmo bayar sbb mahal la per la...dah tentu nya mahal sbb ni kan hotel....adehh, pikir dulu sebelum gune k, lg pon harga dah mmg terpampang kat situ..

huh, dr xde idea jd panjang lebar aku membebel..

skrg tidak lg, aku dok balik tabir...tp still ade masalah, sbb aper?? sbb aku jaga 5resort, sumer info nak kene tahu, guest tanya macam2 aku pon xtahu nak jawab..tgk kat tenet malas plaks dorg, macam2, ade yang terlebeh kaye tuh, kejap nak naik alphard la, kejap nak naik berjaya air la, kejap nak naik private heli la, adehh.. kejap mak die sakit xleh dtg, cancel kete, pastuh nenek die plaks nak join, booking lg kete... kejap, xjd naik heli, nak naik alphard, cancel booking, fenin...org yg bacer ni pon fenin gaknyer... bile aku nak pegi sane ni eh....ahhhh....

nak sambung tido la...

oh yer...ape korang rase, ade bos sebijik cam model+soft spoken n mmg perfect, tp kalu bercakap..ya ampun..mata pandang lain....grrrrrrrrrrr...cam xmo bercakap lg pon ade....

0 KoMeNs...:

Seguidores

    © .:cintaitukamu:.. Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP