not a good morning but a good evening~~

>> Saturday, November 27, 2010

haihsss....

2hours aku handle 6 calls & wat 6 emails jaks!!!

WTF?!

ni sumer gara2 australian & seorang manusia yg saiko....

aku ni xde la kije best2 mcm org lain....ade diploma jerk tp syukur la...org2 d sekeliling telah byk menjadi pembakar semangat(family,kawan2 & maybe org yg x suker aku)...sumer2 la...

hehehe...ingat lg..masa muler2 kije...aku ni blur2 jerk...guest asik buli aku kat legend, guest suker aku kat mariot,bos buli aku kat pearl int,GM buli aku di VisKL,di sygi HR mgr (co' group)masa di VisKL,di sygi bos di mariot,aku telan segala kepahitan utk belajar ngan senior2 aku kat mariot yg sllu sgt ckp kuat2 (kata nya ngajar la kunun)...air mata, jgn kata la....lebeh byk air mata aku keluar time kije kat toilet berbanding masa bercinta....di buli oleh bos di THKL,di syg kawan2 di department...

suker duka aku lalui...

xdapat aku bygkan mcmane agak nyer aku skrg ni tanpa pengalaman2 tu semua...syukur nye xterhingga....terima kasih Allah..

dalam pada aku semakin kuat untuk menempuhi alam kerja aku ni...aku ade gak perasan yg aku ni terkdg ade termarah guest on the phone...

pantang kalau ade org2 defensive, degil, berlagak pandai tp dia dah pon wat salah...mcm2 la....

kije aku d balik tabir jerk...so, aku xpayah nak ngadap muke guest2 time dorg start bukak mulut nak complaint mcm2 yg kebanyakan nyer mengharap kan compensation yg merapu2..haishhh

so far, aku dapat detect dari mana org tuh/where they residing from...apabile aku dengar dorg bercakap...aku tau org tu dari s'pore,australia,canada,UK,france,japan,china,malaysian,indonesia,pilipin,russian..etc.

aku juge dapat kenal bangsa mana yg degil, defensive,humble, rational & mcm2 lg...

seronoknyer....biler aku dok burak2 ngan partner (kami suker mengulas kes2 guest ni time mkn & waktu dlm kete time balik kije)..mmg ternyata, dorg ni ade ciri2 yg sama based on which country there come from..dan ruper2 nya dalam xsedar, kami bljr sesuatu dlm kehidupan harian kami tanpa perlu byr duit byk2 kat kelas or pegi melancong sana sini semata2 nak tgk culture org lain....betul la org kata..bahasa budaya bangsa...

kdg2 aku ade jugak terpikir....negara2 maju ni ade ke dorg belajar manners, literature & peribahasa time sekolah dulu? ade ke dorg masa utk bergurau senda ngan kawan2 di kedai abe mie..(oopsss..).

yer la...aku ni xpernah belajar kat sekolah luar negara...ya ampun, nak p singapore pon ikut kakak2 sajork...kalau x, xmerasa la weols nak p jalan2 kat byk2 tempat, ntah2 aku dok dlm bilik ajerk kalau pigi sensorg...

smlm aku terpikir....ade ke x ni dorg belajar erti bergurau senda dlm kehidupan seharian dorg? kalau dorg xde/xpernah tau erti gurau senda, honestly....aku xmo berckp ape2 ngan depa..wisau 'u got me wrong' huhuhuhuhu...

mujur la kawan2 stret & senget aku paham gurauan ku...let us sing a same song~~~

pls be honest, ask yourself...adakah anda ni jenis x leh nak bergurau, xleh nak terima pandangan org lain tp pernah kan anda terpikir...yang anda juga mungkin pernah mengguris hati org lain~~sedar x?

oleh itu...hulur kan tgn berjabat mesra....

if you want me to respect who you are, please respect me too...

berbalik kepada tajuk i di atas..aku nak pesan kepada guest2 aku td....

sebelum ko nak ngajar aku..ape yg sepatut nyer ade kat website tuh,better ko explore & bace betul2..kalau ko rasa ko xpaham, tolong bacer sampai 3 kali kalau larat nak bacer, boleh la aku supaya aku buleh tulun sblm ko amik sebarang decision nak byr ape2 online.

honestly, aku xpernah beli barang online melainkan topup or byr bill2 jerk..

yg mana nak jd defensive & saiko tu...tolon la b rational sket yer...ko beli allotment for 1 person in each room, kenapa ko simply nak stay ramai2 & degil xnak byr pulerks..pls dont assume Sir...unless you can provide me the screen shot to prove it...tu pon, kami akan tgk whether it's genuine or not ;)...

hehehe..malas dah tulis...

3 KoMeNs...:

shoeque November 28, 2010 at 6:59 PM  

entri terbaek dr piki
clap clap clap

Anonymous March 19, 2011 at 9:46 AM  

Kalau sakit hati dengan bos, baca je kat dia pantun ni (dari buku ‘Alamak, Bosku Seperti Hitler!’) hahaha:

Pagi-pagi, sudah mencemuh,
Si pemandu terus terdiam mengeluh,
Bos ini jenis yang kecoh,
Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

“Ada pelanggan hendak jumpa”,
Itulah kata si setiausaha,
Bos enggan, mengantuk katanya,
Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

Bos memanggil mesyuarat mengejut,
Ada pekerja berjalan bak siput,
Bos pun menengking sampailah semput,
Para pekerja terkentut-kentut.

Seguidores

    © .:cintaitukamu:.. Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP