2012 dah tgk???

>> Saturday, November 21, 2009

Buat2 tanya kan???
ai dah tgk 2hari lepas.....

bayangkan la kan...kalu cerita tuh betul....ai dah mmg salah seorg yg xleh naik kapal tuh (dah tahu sejak dari skrg atau pon tau secara tetiber).... xde gune nya jugak la kalu saya pegi beli loteri pon, menambah dosa semata2 nak idup lama dan lepas tuh fefeeling nak bartaubat???adehhhh

so, adakah saya akan mati kering???

ternyata....di kesempatan ini...saya kene byk2 beribadah....(mana tau kejap lg nak p dapur, tersadung kat kaki peti ais....ajal saya di situ...)

adehhhh.....

dasyat2!

yer la....ade hikmah nya juga la....ade yg sebelum mati, kite dapat tahu...ade juga yg mati tetibe....

sebenarnya...bg saya, seksa nya kalu tahu yg kite akan mati mengikut due date.....
ade org kata, kalu doktor gtau ko yg ko akan mati 3 bulan lg tuh.....segala amal ibadat ko atau taubat nasuha ko x akan di terima dah...betul ker???

x adil la kan, kalu dah tahu nak mati.....baru la berlumba2 nak buat amal ibadat sebelum dateline nya tiba.....(mcm nak anto assignment kat bos plaks)....

akan tetapi.....yg menentu kan terima atau tidak....hanya la Allah sahaja yg tahu....sebagai hamba yg biasa.....hendak la tekun....

2-3 tahun lepas aku sering mimpi hari kiamat....takut....api sana sini....yer la kan, aku ni dari kampung....xde la plaks bangunan byk sgt runtuh...tp yg aku masih ingat.....api keluar dari sebalik gunung ganang....aku n family cube selamat kan diri bersama....hrmmm... 2-3 kali gak mimpi cam tuh...tp mimpi aku sllu x abis...sbb terlalu takut, aku sllu tersedar dari mimpi waktu nak selamat kan diri.....

x sanggup aku membayang kan kesudahan nya...apatah lagi, aku x sgp tgk family aku sengsara....

mak x jd dtg kl.....aku akan balik sana x lama lg... tempoh balik kampung mcm nak p sabah tuh.... balik nek bas, nnt mak amik kat stesen..hehehe..xsabar nak makan nasi ngan mak.....tp buat insan yg aku sayang tuh (hz) dia pn balik kampung nya...ade kenduri.....xsgp juga aku nak tgl dia sensorg kat kl neh....

oh ya! kiki! xper...sbb bekas makanan dia besar...maka, aku akan tgl kan dia kat kl jak.....mintak akak M tgk2 kan....

ikan ai dah mati masa i p sabah.....sedeh gak...tp nak wat camne...aku dah letak ubat tahan tuh n aku mintak kak M jaga kan ikan aku, dia kata dia mmg kasi makan....tp ikan aku terbongkang gak waktu aku balik.....nak kata kak m x kasi makan, aku tgk air dia keroh mcm biasa....lain la kalu jerneh tuh, aku menguatiri nya la jugak.....aku malas nak salah kan org, nnt masam muke xbest....syukur la kiki sehat...

baru siap basuh sangkar kiki...dia suke n jakun sket....sbb sarang dia d ubah suai sket.....so, dia tgh checking2 la tuh.... kot2 ade 'krek' time aku basuh td kot..hahahaha....

k la..tgu cik hz balik....i gureng telur jerk utk dia.....jap lg la masak nasi gureng dia sukak tuh...

MUM...Wait for me k...i miss you!

3 KoMeNs...:

slay November 21, 2009 at 6:39 PM  

bila ko blk kpg..? lama ke..?

sky November 21, 2009 at 10:15 PM  

aiseh.. comelnya.

kiki yer.?*macam mana monkey piki bg kita dulu la.

sama la, nama kita nyer JET.
matilah menggemuk..
asyik makan, malas lak nak excercise. pantang betul tgk lubang mana2. mesti nak keluar. mengada kan..
hahahhaha..

.....picky..... November 22, 2009 at 7:32 PM  

slay:balik kampung 8ari bln ni...5hari...

is: a'ah kan,sama plaks....eid kot yg kasi nama kiki tuh.....dapat time b'day arituh...kiki pon dah malas exercise sbb kami sllu marah dia bising time kami nak tgk tv...dia dah majuk sampai skrg...tp dia mcm x sehat plaks kalu x xtive..haihhhh

Seguidores

    © .:cintaitukamu:.. Friends Forever Template by Emporium Digital 2009

Back to TOP